Rzucanie palenia – o czym trzeba pamiętać

strona główna

Ignorujemy ostrzeżenia na paczkach, publikacje naukowców, ale każdy palacz odczuwa co jakiś czas nieprzyjemne konsekwencje palenia papierosów: stres i rozkojarzenie wtedy, gdy nie może zapalić, potrzebę kamuflowania nieprzyjemnego zapachu z ust i ubrań czy spadek kondycji fizycznej.

Motywacja i świadomość efektów

Rzucanie palenia nie powinno być w Twoim przeświadczeniu rezygnacją z przyjemności. Jest dokładnie na odwrót – rzucenie palenia to wyzwolenie od nałogu, który, jak sam wiesz, jest jednoznacznie szkodliwy.

Aby podjąć pewną decyzję o rzuceniu palenia, zastanów się, co się zmieni, gdy rzucisz palenie: zyskasz czas, pieniądze, kontrolę nad swoim organizmem? Warto przygotować sobie listę korzyści wynikających z rzucenia palenia i zastanowić się, czy istnieją jakiekolwiek zalety palenia papierosów.

Z taką listą łatwiej będzie Ci wybrać główny czynnik motywujący Cię do rzucenia. Dzieląc się swoją decyzją z bliższymi zyskasz dodatkowy element nakładający na Ciebie swojego rodzaju presję, ale jednocześnie cenny motywator do rzucenia palenia.

Rzucanie palenia to złożony proces

Gdy wiesz już, dlaczego rzucasz i gdy masz świadomość, że robisz to dla siebie, dla swojego zdrowia, a w perspektywie widzisz siebie szczęśliwego bez nałogu, możesz przystąpić do dalszych kroków:

Co jeszcze pomaga rzucić palenie?

Czytaj także:

Dowiedz się więcej na temat rzucania palenia

Przejdź do Hello Zdrowie